poniedziałek, 24 października 2016

Jedyna

    
35 dziewcząt brało udział w eliminacjach... zwycięży tylko jedna..



Autor: Kiera Cass

 Wydawnictwo: Jaguar
 Cykl: Selekcja (tom 3) 
Stron: 320
 Rodzaj: literatura młodzieżowa
America jest jedną z czterech dziewcząt, które utrzymały się w ścisłej czołówce Eliminacji. Ukochana przez zwykłych ludzi, znienawidzona przez obecnego króla, dziewczyna wciąż nie jest pewna swych uczuć. A jednak nadchodzi moment ostatecznego wyboru, tym trudniejszego, że cały los Illei może spoczywać właśnie w rękach Ami.
Czy dziewczyna powróci do swej dawnej miłości, czy zdecyduje się zostać królową i podjąć walkę o lepszy świat dla siebie i wszystkich mieszkańców Illei?

"Złam mi serce. Złam je tysiąc razy, jeśli zechcesz. Możesz z nim robić, co chcesz, bo należy tylko do ciebie."

Autorka przeszła samą siebie - dawno tak bardzo nie miałam ochoty zajrzeć w trakcie czytania na ostatnią stronę (czemu się oparłam) - w tak dużym napięciu oczekiwałam na rozwój akcji, bojąc się, że nie rozwinie się w sposób, na który mam nadzieję... Rzadko zdarza się, by każdy kolejny tom okazywał się coraz lepszy - tak jak do poprzednich miałam niewielkie zastrzeżenia, tak w tym podobało mi się absolutnie wszystko.

"Jedyna" zawiera też w sobie o wiele więcej emocji i dramatyzmu niż wcześniejsze części - jest śmierć, utrata bliskich, zagrożenie, a także smutek, żal i konsekwencje błędnych decyzji...

A America dojrzała i wreszcie ją polubiłam. Okazała się dziewczyną, której nie tylko zależy na miłości pięknego księcia, ale także taką, która potrafi walczyć o to, co dobre i wartościowe. I potrafi stanąć w obronie tych wartości, wiele ryzykując. Nie zmienia się ze strachu w marionetkę, manipulowaną przez otoczenie.

"Niech nigdy cię nie opuszczą
prawda, honor i to, co słuszne."

Wątek miłosny w tym tomie stał się o wiele bardziej emocjonujący i wzruszający. Były też momenty, kiedy traciłam nadzieję na dobre zakończenie...

"Będę cię kochał do ostatniego tchnienia. Każde uderzenie mojego serca jest twoje. Nie chcę umrzeć, zanim się tego nie dowiesz."

Ja jestem zachwycona tą cudowną serią, w której autorka przeszła od lekkości do powagi i wzruszenia - polecam nie tylko nastolatkom. Niech każda z nas, niezależnie od wieku, chociaż przez chwilę poczuje się księżniczką ;D
♥♥ GORĄCO POLECAM ♥♥
PISZCIE DO MNIE ---> dobre.czytanie@op.pl
Ola

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz