poniedziałek, 5 grudnia 2016

Następczyni

Dwadzieścia lat temu America Singer wzięła udział w Eliminacjach i zdobyła serce księcia Maxona. 


Autor: Kiera Cass
Cykl: Selekcja (tom 4) ---> wcześniejsze tomy już na blogu :)
Wydawnictwo: Jaguar
Stron: 360
Rodzaj: literatura młodzieżowa, miłosne

Teraz nadszedł czas, by swoje Eliminacje zorganizowała księżniczka Eadlyn. Eadlyn nie oczekuje, że jej Eliminacje będą choć odrobinę przypominać bajkową historię romansu jej rodziców. Jednak gdy rozpoczyna się rywalizacja, dziewczyna odkrywa, iż znalezienie szczęśliwego zakończenia nie jest tak niemożliwe, jak zawsze się spodziewała.
Zanim zabrałam się za ''Następczynię'' nie byłam przekonana. Myślałam, że Eliminacje Ami i Maxona to rozdział zamknięty i średnio widziała mi się jakaś kontynuacja. Czytałam też opinie, że tym, którym podobały się 3 pierwsze części ta może się nie spodobać. Według mnie, okazało się to nieprawdą.

Od razu polubiłam Eadlyn. Urzekły mnie jej odpowiedzialność, niezależność i upór, bo sama chcę być taką osobą. Nie wydawała mi się przez chwilę rozkapryszona, czy coś podobnego. Najbardziej podziwiałam jej upór w dążeniu do bycia c a ł k o w i c i e n i e z a l e ż n ą. Nie zdziwił mnie jej protest do przymusowych Eliminacji, a wręcz był w moim przekonaniu odpowiedni.
Tak jak czytałam w niektórych recenzjach, postacie Ameriki i Maxona były mdłe, wręcz przezroczyste, zwłaszcza Ameriki. Ta ich bezbarwność była denerwująca w porównaniu do silnej Eadlyn. Maxon przez całą powieść, albo był zdenerwowany, albo zmęczony, a America dość płaczliwa. W 3 pierwszych częściach były to wyrazistsze postacie.
Podsumowując, ta część zdecydowanie różni się od przygód Ameriki. Mamy nietuzinkową bohaterkę, a przede wszystkim, Eliminacje z punktu wybierającego. Jednak zagorzałym fanom ''Rywalek'', ''Elity'' i ''Jedynej'' ''Następczyni'' może się nie spodobać.

♥♥ POLECAM GORĄCO ♥♥
Ola

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz