sobota, 8 kwietnia 2017

13 Reasons Why | 13 Powodów | MOJA REAKCJA

Cześć! Zapraszam serdecznie na moją reakcję na najnowszy serial Netflixa ,, 13 Reasons Why''. 
Ostatnio na youtube, booktube i w całym internecie jest głośno o tym właśnie serialu. Ja osobiście natknęłam się na niego oglądając jedną z polskich booktuberek. Wtedy nie myślałam że serial może być aż tak dobry, ba myślałam nawet że wszyscy robią wielkie halo z niczego. Postanowiłam że nie będę na razie brać się za serial, odłożę go na potem jak już wszystko ucichnie. Jednak długo to nie potrwało. Natknęłam się na zwiastun serialu i moja ciekawość wzięła górę. Jeszcze tego samego dnia obejrzałam pierwszy odcinek który wywarł na mnie ogromne wrażenie.  


Serial oparty jest na powieści Jay Asher pod tym samym tytułem, z 2007 roku (o której kompletnie nic nie słyszałam). Pierwszy sezon składa się z 13 epizodów, każdy epizod to jedna kaseta którą nagrywała główna bohaterka. Wszystkie odcinki zostały dodane na Netfilxa 31 marca 2017 roku.
Początkowo historia powstała jako film który zostanie wydany przez Univrsal Pictures z Seleną Gomez w roli głównej. Selena była również jedną z twórców serialu.


Hannah Baker - uczennica szkoły średniej popełnia samobójstwo. Dwa tygodnie później Clay Jensen, jeden z jej bliskich przyjaciół, znajduję pod drzwiami swojego domu pudło z kasetami video, jak się okazuje, należącymi do Hannah. 7 kaset wyjaśnia 13 powodów jej śmierci, w których jeden z nich należy do Claya. Aby dowiedzieć się gdzie popełnił błąd, chłopak musi odsłuchać wszystkie z powodów. Ale to może ujawnić okropne sekrety Hannah jak i jej znajomych. Clay nie jest na to gotowy, pomaga(?) mu w tym chłopak ze szkoły.

Wtedy, w tym pokoju, dotarło do mnie, że nikt nie zna prawdy o moim życiu i cały mój świat się zatrząsł. Jak wtedy, gdy jadąc po wyboistej drodze, tracisz panowanie nad kierownicą i wypadasz, tylko odrobinę z drogi. Koła wzbijają tumany kurzu, ale udaje ci się przywrócić im właściwy kurs. Na chwilę. Bo choć mocno trzymasz kierownicę i bardzo się starasz jechać prosto, coś ciągle spycha Cię na bok. Nie panujesz już prawie nad niczym. I w pewnej chwili masz już dość walki, jesteś zbyt zmęczony, i postanawiasz sobie odpuścić. Pozwolić, by stała się tragedia... czy coś w tym stylu.


Serial jest naprawdę tajemniczy, zaskakujący niekiedy przerażający. Sama historia, fabuła jest intrygująca i niesamowita. Jednak oglądając, miałam lekkie przeczucie że oglądam Pritty Little Liars. Tam również był wątek zmarłej dziewczyna która w pewien sposób nadal jest wśród głównych bohaterów. Nie przeszkadzało mi to tak bardzo, ponieważ serial naprawdę jest wspaniały, myślę że o wiele lepszy od PLL. 
Głowna bohaterka miała wspaniały charakter osoby która nie pozwala sobą pomiatać, ze świetnym poczuciem humoru. Jednak niekiedy sprawiał wrażenie szalonej i zagubionej w tym co robi. Natomiast głównym bohater jest nieśmiały, cichy i zacofany co jednak nie przeszkadzało mu w zdobyciu znajomych.
Serial porusza bardzo ważne tematy które moim zdaniem często są uciszane i maskowane co nie powinno się w ogóle stać. A mianowicie przemoc psychiczna, cyber przemoc i znęcanie się ucznia nad uczniem. Chodzi mi tu oczywiście o dokuczanie, wysyłanie głupich fotek danej osoby do internetu. Dla jednej osoby głupi żart ale dla drugiej jeden z powodów do zakończenia życia...  

 Tak na prawdę człowiek wie tylko to, co dzieje się na jego własnym podwórku, w jego własnym świecie. I kiedy wchodzicie z butami w jakąś część czyjegoś życia, nie poprzestajecie tylko na tym kawałku. Niestety, nie da się tu działać tak wybiórczo i precyzyjnie. Kiedy wchodzicie w butami w część czyjegoś życia, wchodzicie w całe życie.


Jak na razie jestem po obejrzeniu 4 odcinków, chciałabym przekazać wam moją reakcję i recenzję każdego z nich. 
Piszcie koniecznie czy oglądaliście serial czy dopiero zamierzacie, a może nie lubicie ich w takiej formie ?

Ola ♥♥

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz