poniedziałek, 29 sierpnia 2016

Złodziejka książek

ODWAGA...WOBEC KTÓREJ BRAK SŁÓW...

Autor: Markus Zusak

Stron: 496

Rodzaj: literatura współczesna

Światowy bestseller, na podstawie którego powstał film wytwórni Twentieth Century Fox. Liesel Meminger swoją pierwszą książkę kradnie podczas pogrzebu młodszego brata. To dzięki „Podręcznikowi grabarza” uczy się czytać i odkrywa moc słów. Później przyjdzie czas na kolejne książki: płonące na stosach nazistów, ukryte w biblioteczce żony burmistrza i wreszcie te własnoręcznie napisane… Ale  Liesel żyje w niebezpiecznych czasach. Kiedy jej przybrana rodzina udziela schronienia Żydowi, świat dziewczynki zmienia się na zawsze...

Od pierwszego wydania w 2005 roku powieść przez 375 tygodni znajdowała się na liście bestsellerów „New York Timesa”. Do dziś zajmuje pierwsze miejsca na listach bestsellerów Amazon.com, Amazon.co.uk, „New York Timesa” oraz podobnych listach w wielu krajach Ameryki Południowej, Europy i Azji. Zdobyła liczne nagrody i wyróżnienia oraz została sfilmowana.

Adaptację filmową „Złodziejki książek” wyprodukowała wytwórnia Twentieth Century Fox. W filmie wyreżyserowanym przez zdobywcę nagrody Emmy, Briana Percivala („Downton Abbey”), zagrali m.in.: Geoffrey Rush („Blask”, „Jak zostać królem”), Emily Watson („Przełamując fale”, „Anna Karenina”) oraz Sophie Nelisse („Pan Lazhar”) jako Liesel Meminger, tytułowa złodziejka książek.


Nie mam zielonego pojęcia jak ocenić tą książkę. Nigdy w żadnej przeczytanej przeze mnie powieści nie było tyle radości powiązanego ze smutkiem. Ta książka była prawdziwym wstrząsem, alfą nad alfami. Nie obyło się bez opuchniętych oczu. A jakże bym śmiała. Łzy, na me nieszczęście, nie przypominały żadnych z tych znanych Disneyowskich bajek (tzn. ładne,kropelka po kropelce)Ta chciało by się, u mnie był to istny wodospad. Beczałam jakby ktoś umarł, w pewnym sensie to mogłam tak napisać...
Jak napisać wam moje odczucia w skrócie? Nie mam takiego „talentu”, lecz wiem, że 99% ludzkości czytającej nie obce są moje uczucia. Jeśli jeszcze nie zapoznałeś się z tą książka. To na co czekasz? Biegnij do najbliższej księgarni, biblioteki. Mogę Ci obiecać, że nie pożałujesz decyzji.
Nie przepadam za językiem niemieckim, dzięki tej książce moje nastawienie diametralnie się zmieniło. Poza tym do mej głowy wpadło wiele ciekawych słówek(już wy wiecie o jakie mi chodzi XD) Zmieniłam zdanie na temat nauki historii, dokładnie II wojny światowej.
„Drobna uwaga. Na pewno umrzecie.''

Piszcie jeśli przeczytaliście książkę,na ile ją oceniacie i jak wam się podobała ;)

♥♥ POLECAM GORĄCO ♥♥
Ola

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz